Хочу запропонувати Вашій увазі один з методів нанесення рел"єфного малюнку на поверхні блешні. Це метод електрохімічного травлення. Коротко суть - на підготовлену поверхню металу наноситься бажаний малюнок лаком (можна для нігтів), незахищені лаком ділянки витравлюються у розчині кухонної солі (на 1 л води 2-3 столових ложки) під дією постійного струму. У якості катоду - будь-яка металева пластина, площею у 2-4 рази більша від блешні, у якості аноду - сама блешня. Електроди затискав звичайними "крокодилами", але анодний дуже скоро зношується, якщо контактує із розчином.

- У процесі
Час процесу залежить від джерела живлення, я використав саморобний блок живлення від 0 до 18 В, сила струму невідома. Перша спроба була хвилин 15-ть при 18 В.

- Перша спроба
Рел"єф вийшов недостатньо глибокий, у другій спробі тримав 40 хв. при тих же 18 В. Вже ліпше.

- Друга спроба
А тепер про методи нанесення малюнку. У першій спробі захистив лаком задню та бічні поверхні блешні, отвори треба теж залити, щоб не з"іло метал. Кінчик, де буде контакт із "крокодилом" - не малюємо!

- Ззаду
На робочу поверхню наніс лак крапками зубочисткою (можна замалювати повністю, але потім треба "дряпати" малюнок чимось гострим до металу, це довго). Видряпав тільки око та смужку.

- Зпереду
А ось у другій спробі використав метод, відомий як ЛУТ (мовою оригіналу - "лазерно-утюжная технология"). Широко використовується радіо-аматорами при виготовленні друкованих плат (але вони травлять у розчині хлорного заліза без струму). Бажаний чорно-білий малюнок друкується на лазерному принтері на глянцевому папері (важливо!), я друкував на чистому зворотньому боці аркуша перекидного календаря формату А4. Надрукував всяких-різних, використав поки що нижній лівий - популярна "луска". Малюнки створені у Ворді вставлянням різних автофігур. У налаштуваннях принтера забрати усі економні режими, щоб друк був максимально насиченим.

- Малюнки
Вирізаємо потрібний фрагмент, тепер треба перенести його на метал. Поверхню ретельно зачищаємо нульовкою, знежирюємо. Я клав заготовку на дерев"яну дощинку, зверху наклав папір (тонером до металу), грієм праску на максимум і щільно притискаємо до заготовки (папір треба тримати, щоб не зсунувся!). Коли вже добре прогріто (тонер вже прилип - не зсунеться), то кінчиком праски ретельно пропрасувати кожний міліметр. Ще гарячу заготовку занурити у воду та потримати, щоб папір промок, відриваємо папір, його рештки зкочуємо пальцями, можна навіть кухонною губкою. Уважно перевірити на "відблиск" усі проміжки, щоб не лишилося часток паперу. Потім сушимо, покриваємо лаком потрібні ділянки (задню та бічні і отвори не забуваємо!).

- Заготовка
Усе, далі у розчин, 40 хвилин травимо, відмиваємо заготовку від осаду та тонеру. Я міняв розчин через 20 хвилин травлення, бо багато було осаду та брудної піни. Очищав деталь миючим кухонним порошком. Поверхня ще потербує шліфовки та полірування. Ну і звісно - формовка та доводка профілю.

- Результат
Тут видно, доречі, перетравлені ділянки луски - наслідки блідого друку малюнка (старий картрідж). Ще й матеріал заготовки - була латунь зі старої австрійської артилерійської гільзи, поверхня уся у кавернах. Це були перші спроби, треба ще побавитися із нержавійкою, міддю та режимами травлення (має значення сила струму). Але ЛУТ працює і має право на існування і при виготовленні рибальських саморобок.