Пошук по www.active.lviv.ua:
Пользовательского поиска

Фізика бейткастинга, тюнінг

Спінінгуємо з мультиплікаторною катушкою, снасті, техніка і тактика

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 21.05.2010 07:46 pm

Колеги, запитання по магнітних гальмах.

Розібравши по гвинтиках MAGFORCE-Z своєї Daiwa пробував методом брутальної атаки :D зрозуміти як це чудо працює.
Вийшло поки що не дуже багато :oops: .

Два кільця магнітів - зовнішнє та внутрішнє зміщаються одне відносно іншого певним чином змінюючи магнітне поле. Ну припустимо... Всередині між тими кільцями крутиться індукторний стакан, який у MAGFORCE-Z може присуватися ближче до тих кілець - залежно від обертів шпулі і який... здається виготовлений з немагнітного матеріалу :!: (В усякому разі звичайний магніт на нього не діє, або дуже слабо діє ну або в мене магніт не такий) . Тому принцип гальмування відбувається не за принципом - якась залізяка притягується (утримується) магнітним полем. Тут працює щось інше.

Тепер власне запитання: як саме відбувається гальмування у магнітних гальмах взагалі?
Як це відбувається у MAGFORCE-Z?
Чому в описах пишуть, що MAGFORCE-Z у різних моделей Daiwa різні? Точно пам'ятаю, що читав про те, що Daiwa випустила шпулю чи катушку, де MAGFORCE-Z був оптимізований чи налаштований на роботу з плетеним шнуром :!: :?:
Може хтось якусь статтю цікаву підкине на цю тему.

Дякую

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 21.05.2010 08:07 pm

До речі, щодо цього:

tor написав:Буду дуже вдячний, якщо хтось поділиться "інфою" з приводу правильного обслуговування, налаштування та експлуатації осьового гальма взагалі.


Вичитав, що найправильніше у випадку регулювання та використання осьового гальма поступати наступним чином:

1. Діяти строго у відповідності з інструкцією, якщо така додається до мульта :) ;

2. Якщо немає (у мене наприклад не було ніякої інструкції), то неправильно* повністю виключати осьові або магнітні гальма - краще знайти їх найбільш ефективне співвідношення :!:, яке б дозволяло уникати "перебіжок" і не зменшувати дистанцію закиду;

3. Налаштування строго кажучи потрібно змінювати при зміні ваги та типу :!: приманки. Мабуть в цьому щось є хоча й звучить страшнувато. На практиці дійсно джиги і воблери "пересуваються у повітрі" :D дуже по-різному. Хоча, якщо зробити висновок з інших джерел і не гнатися за максимально далеким закидом, то можна налаштувати все для "найнеслухнянішої" (часто найлегшої, з великою парусністю) приманки, а всі решта будуть "працювати" по дальності умовно на 90-100% від свого потенціалу, але зате без перебіжок.

Мушу сказати, що майже все вичитане на практиці здається підтверджується, хоча з іншого боку перший свій сезон я осьовими гальмами практично не користувався і ніби таж нічого було :D - правда метри я тоді не міряв на стадіоні і силових закидів не робив - старався все пла-а-а-вно робити.

Буду вдячний, якщо хтось доповнить перелік та поділиться своїм досвідом.

неправильно* - тут сказано умовно, тому що конкретні конструктивні особливості мульта та правила експлуатації мають вищий приорітет у порівнянні з чиїмись суб'єктивними досвідами та відчуттями

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 22.05.2010 11:45 am

Осьовий реально запобігає перебігу тільки в момент падіння приманки в воду. Решта часу він просто "краде" відстань, постійно лінійно гальмуючи політ. Якщо перед падінням аргесивно зупинити шпулю то отримуємо той самий результат. Тому для себе я осьовий завжди настроюю на нуль(лише щоб не було ОСЬВОГО юфта шпулі) і контролюю приземлення вручну. Винятком є випадки затискання осьового коли потрібно короткочасно обмежити швидкість шпулі (напр: ми поставили погано літаючу приманку і почались перебіжки), зменшити видуту боковим вітром "дугу" або лімітувати робочу дальність (наприклад коли ловимо проти стіни комишу).

Аватар користувача
BITR
 
Повідомлення: 781
З нами з: 19.07.2007 02:36 pm
Звідки: Київ, Соломянскьй р-н

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 22.05.2010 10:51 pm

Цікаво...

BITR написав:Осьовий реально запобігає перебігу тільки в момент падіння приманки в воду. Решта часу він просто "краде" відстань, постійно лінійно гальмуючи політ.


Щодо "лінійно гальмуючи" - не можу не погодитися, бо ніби й справді немає передумов для зміни режиму його роботи на різних фазах закидання.
Проте може бути й таке, що ми ще чогось не знаємо :?. Є наприклад у авіації ефект, коли лопасті пропеллера здається на 4000 обертів "зриваються" і різко падає ККД. А до 4000 можливо кількість прокачаного пропеллером повітря прямопропорційна обертам (можливо - тому що не знаю точно, але можу вияснити при потребі). Інший приклад - залежність деформацій від навантаження для сталі. До тієї зони, коли метал починає "текти" - картина лінійна і в рамках відомого закону Гука, а після... А після просто кошмар починається - різні закони для різних металів і т.п.

Щодо "краде" - точно краде, але якщо виходити з мого досвіду, то вже загальновідомі 3.5г :) я не міг кинути більше 20м як не старався, а після того як почав використовувати навіть для такої легкої :!: приманки осьовий ,"піковий" результат склав 35м (від початку поля до першої лінії воротаря на протилежному кінці гандбольного поля).

Тобто у моєму випадку осьовий точно допомагає. Можливо це відбувається тому, що споряджена шпуля моєї Daiwa важить аж 40г :!: і MAGFORCE-Z не може стабілізувати вибіг такої важкої шпулі після силового кидка. Власне, експерименти з осьовим я почав після того як начитався в НЕТі щодо налаштувань та використання останнього, а до того - перший свій сезон вважав, що він тільки заважає.

Який висновок?
Думаю - доволі складна це штуковина і багато факторів є, які впливають на результат.
Можливо перші з них - це вага шпулі, тип гальма тощо.
Чим більше матимемо відгуків від колег - тим яснішу вдасться скласти картину.

BITR, за пост дякую.
Щодо моїх висновків - я в жодній мірі не претендую на останню інстанцію.
Просто часто за роздумами і обміном досвідом можна надибати на цінну ідею. :)

Всім успіхів!

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 23.05.2010 11:36 pm

Далі про "осьовий"...

Сьогодні з Ігорем перевіряли вплив осьового на дальність закиду. Виявляється що магнітна і центробіжна система гальм абсолютно по-різному реагують на осьовий (чи навпаки). Так, вийшло, що Ігор його майже не використовував (як і писав BITR), а я без нього результат показати не зміг. Вага і тип приманок були однакові. Діаметр шпуль майже однаковий, правда у Ігора шпуля легша, бо там немає ніяких індукторних стаканів і інш. магнітних прибамбасів. Катушки теж подібні - можливо хіба що Ігоровий Quantum трошки потужніший і в ньому більше підшипників. Стиль закидання подібний - правда Ігор "стріляв" своїм 3м steel-head-овим бланком, а я своїм односекційним чудом від Daiwa - 1.96m.

На разі можна пробувати припустити, що тип гальма суттєво впливає на "формат" роботи з осьовим.
Чекаємо наступних результатів.
Востаннє редагувалось tor в 10.06.2010 10:17 am, всього редагувалось 1 раз.

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 25.05.2010 11:39 am

tor, по Магфорсу Ти правильно примітив-два магнітних кільця, одне повертається відносно другого,таким чином міняється результуючий магнітний потік в зазорі між кільцями, а ось то,що індукторний стакан алюмінієвий, це нормально, принцип дії любої магнітної системи підторможування полягає у взаємодії магнітного поля постійних магнітів з магнітним полем струмів Фуко,що виникають
і в індукторному стакані Дайви і в алюмінієвій щічці шпулі в іншої маг. системи під час руху шпулі. Якщо хочеш помацати цей процес руками,поклади на стіл любу алюмінієву пластинку, в руку візьми сильний магніт (наприклад від комп'ютерного вінчестера) і швидко поводи магнітом над пластинкою,вона буде помітно рухатись.
Магфорс дуже цікавий тим,що змінюючи пружинку, що притискає стакан індуктора , можна кардинально впливати на поведінку системи,наприклад-для джига жорсткішу, для парусних м'якше, але то тільки моя здогадка....
Дуже цікава стаття,як і весь сайт патріарха російського касту:http://vlad.mi.ru/txt/brake_system.htm

Аватар користувача
Wit
 
Повідомлення: 169
З нами з: 24.05.2007 08:57 am
Звідки: Львів

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 10.06.2010 10:16 am

Wit, дякую за роз'яснення. Так, справді, виявляється все непросто з "магнітами". Індукторний стакан і справді може бути "люміньовий" і він навіть краще працюватиме, ніж магнітний стальний. Я ще начитався, що деякі виробники в якості індуктора використовують саму поверхню шпулі - без різних "прибамбасів" типу індукторного стакана і т.п. В такому разі мабуть шпуля дуже легенька виходить. На моїй же Daiwa Tierra та частина Magforce-Z, яка крутиться разом зі шпулею важить аж 5 грам (все, що на фото)!

Ще пишуть, що "АБУ" використовують заслонки в якості регулятора магнітного потоку. Цікаво що ефективніше все-таки з точки зору практики використання - Magforce-Z чи заслонки. :? Особливо, якщо врахувати, скільки Magforce-Z важить...

Ну і щодо перспектив тюнінга: планую поекспериментувати з пружинкою, як і пропонував Wit, а також спробую виготовити ті "черевички", що виштовхують індукторний стакан з трохи легшого матеріалу і трохи важчого. Ну і, якщо вийде, то заміню металеве кільце з нержавійки на мідне чи алюмінієве, але тонше.

Буду вдячний, якщо хтось підкине ще якусь ідею.

Зображення
Приєднані файли
inductor.jpg
Magforce-Z (spool side)

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 11.06.2010 03:38 pm

tor, Некоректно було би порівнювати Магфорс , (магнітно-відцентровий)
та лінійний магнітний абушний, різні принципи роботи,кожен з них по-своєму ефективний. Не думаю,що варто бавитись з "черевичками" та шайбою.

Аватар користувача
Wit
 
Повідомлення: 169
З нами з: 24.05.2007 08:57 am
Звідки: Львів

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 11.06.2010 07:51 pm

Wit, дякую за відповідь.
Щодо типу гальма, то я не мав на увазі таке собі порівняння " в абсолюті".
Прошу вибачення за не зовсім вдале запитання з мого боку.

Мене цікавило як на практичному рівні в умовах реальної рибалки поводяться ті лінійні магніти у АБУ.
Дуже шкода, але я на фестивалі не встиг спробувати мульт Артема і не дуже розумію наскільки широкий рівень налаштувань забезпечує "заслонка".
Якщо навіть діапазон вузький, то наскільки дальше з оптимальними по вазі приманок для "магнітів" АБУ вдається їх закинути і т.д.

Просто Daiwa навісила купу "мотлоху" на шпулю і частина їхньої гальмівної системи працює мабуть на те, щоб погасити інерцію цього "мотлоху". Якщо так, то на тюнінгованій шпулі можна було б спробувати відмовитися від Magforce-Z і зробити лінійну гальмівну систему хай навіть для дуже вузького діапазону 2,5-7г.

А може я помиляюся і той "мотлох" ідеально з Magforce-Z співпрацює і коли мова йде про тюнінг шпулі, то до неї треба підбирати іншу пружинку, індукторний стакан (іншої площі) і т.п.. Одним словом все як завжди - запитань більше як відповідей.

Тому дуже ціную кожен пост, кожну пораду і припущення.
Успіхів всім!

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 14.06.2010 10:04 am

На практиці , абушний лінійний , на мій погляд, недопрацьовує, або занадто делікатно працює на штатній шпулі (18,5г.) і дуже приємно на премьерівський (11,6г.) ,в загальному-простий магнітний вимагає плавнішого забросу ніж центрифуга, ну а магфорс, як спроба поєднати дві системи, відповідно мав би займати середнє положення...

Аватар користувача
Wit
 
Повідомлення: 169
З нами з: 24.05.2007 08:57 am
Звідки: Львів

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 20.06.2010 08:09 pm

Як варіант полегшення шпулі можна використати легкий бекінг. Ідея дуже проста - те, що намотуємо під основну волосінь чи шнур має бути легше, ніж на сама волосінь чи шнур. Нашi колеги в Штатах мають якусь пробкову стрічку, якої я правда ніде в магазинах ні у них ні у нас не бачив. От трохи зібравшись з думками спробував декілька "варіантів", чим і ділюся зі спільнотою. Мета - не повторюйте мої помилки :) і можливо мій досвід когось наштовхне на щось більш цікаве чи ефективне.

Варіант 1
Купив монтажну пінку і "задув" шпулю, а потім обточив. В результаті вийшло, що шпуля була обгорнута пінкою, а потім вже намотувалася волосінь. Економія - 10грам. В такій "комплектації" :lol: вдалося змагатися на Дністрі по дальності з моїм малим, який кидав "мясорубкою" від Shimano. Кидали однаковісінькі 44-ті. Для тесту все пройшло супер, але чи то пінка неякісна, чи вона просто іншою бути не могла, але в момент закиду відчувалася легенька вібрація, яка виникала за рахунок нерівномірного розподілення маси пінки. Ну і до того ж вистачило цього тільки на дві чи три рибалки.

Варіант2
Нарізав тонкостінних пластикових трубок діам десь 2мм і вистелив дно шпулі тими трубками, потім другий шар, потім "моно". Як не дивно, але економія склала також майже 10 грам. Правда, вібрація була ще сильнішою, ніж у випадку з пінкою. Воно й зрозуміло - робив для проби і трубки були трішки різної довжини. В даному випадку, мені здається, варіант міг би жити, якби трохи "погратися" з тими трубками і гарно їх розташувати, виміряти, акуратно порізати і т.д. і трубки знайти карбонові

Варіант3
Намотав у вигляді бекінга капроновий шнур. Економія склала десь близько 4 грам. Кидати приманки у межах 4г було ніби комфортніше, але практично використовувати таке проблематично, тому, що шпуля мала змінну геометрію :D за рахунок того, що бекінг під "моно" був дуже пухнастий. Мабуть у зв'язку з цим також відчувалося "биття" на шпулі в момент закиду.

Варіант4
Інша шпуля. Оскільки готової тюнінгованої не знайшов, а чим замінити не знаю, то поступив за порадою Wit-a. Всю шпулю переміряв і буду просити народ на форумах звіритися з моїми розмірами - раптом у когось підійде. Також продовжую інтенсивно шукати токаря :) з точним станком

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 21.06.2010 09:08 pm

Пробкова стрічка це не те. По суті це скотч пробковий. Тобто там під пробкою еластична полімерна основа з клеєм.
Вона використовується щоб придати ручкам недорогих китайозних палок (Адамсів, Флагманів і т.п.) вигляд типу вони з пробки а ще на морських тролінгових палках, в основному щоб з низити ціну.
Густина в неї зовсім не така як в пробки. Ще й потенційно можна отримати клей в змазку...

Якщо рухатись в цьому напрямку то краще всього виточити з цільної пробки "бекінг". Розрізати його навпіл і склеїти на шпулі.
Один латвієць таким тюнінгом розважався. Але він тюнінгував Антерес, а в твому випадку я б краще задумався над купівлею ще одного мульта який не потребуватиме "доводки". Тоді будеш мати два апарати, кожен з своєю нішою.

Аватар користувача
BITR
 
Повідомлення: 781
З нами з: 19.07.2007 02:36 pm
Звідки: Київ, Соломянскьй р-н

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 21.06.2010 10:17 pm

Дякую за відповідь.

BITR написав:Пробкова стрічка це не те. По суті це скотч пробковий.

Буду знати, а то я думав, що та стрічка просто панацея і не менше.
Про неї я у одного нашого колеги із США на форумі читав.

BITR написав:Якщо рухатись в цьому напрямку то краще всього виточити з цільної пробки "бекінг". Розрізати його навпіл і склеїти на шпулі.

Я подібне планував зробити, але із твердого пінопласту. На даний момент поки що руки не дійшли. :)

BITR написав:...а в твому випадку я б краще задумався над купівлею ще одного мульта який не потребуватиме "доводки". Тоді будеш мати два апарати, кожен з своєю нішою.


BITR, та я задумуюся... але чомусь дві мильниці мати не дуже хочеться. Я ж зараз своєю впевнено 5г шпуляю, але то більше за рахунок техніки, а не мульта. Мені здається, що якби ще чуть-чуть його "підтягнути", то може й ним одним обійдуся і для "лайта" і для "медіума". Шестерні все-таки бронзові, магфорс непоганий:), тяга хороша... от тільки шпулю хитрі японці з маркетингових мабуть міркувань зробили дуже широку і важку... вона все й псує. І при цьому, тюнінгованих шпуль до неї також немає - воно правда й зрозуміло. Ну мовляв хто ж буде купувати тюнінговану шпулю за дві третини вартості всього мульта :lol: . Але вони правда того не знають, що я купив би.

З іншого боку, навіть якщо й продати комусь, то краще такий варіант, щоб людину мій мультик не напружував так як у мене на початках було. Правда, з іншого боку, саме цей мій мультик і заставив мене навчитися кидати :) ...

А купити купив би, тільки не знаю як з плата PX68 переправити... Чомусь вона мені сподобалася... але це вже тема іншої гілки мабуть :?

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 24.09.2010 11:49 am

Поставив керамічні підшипники на свій мульт (TD-Tierra). Польові випробовування не довели доцільність такого заходу. Можливо, у випадку, якщо шпуля була би легша (у межах 10-15г) це мало би якийсь сенс і було би відчутно на практиці. Можливо ще й на інших гальмах. А можливо у якомусь поєднанні першого та другого.

Пишіть, якщо у когось інший досвід.
Дякую

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 25.09.2010 12:38 pm

спробуй порівнянти якість роботи мульта з приманками його найлегшого діапазону :)

Аватар користувача
BITR
 
Повідомлення: 781
З нами з: 19.07.2007 02:36 pm
Звідки: Київ, Соломянскьй р-н

Поперед.Далі

Повернутись в Бейткастинг



Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 0 гостей