Пошук по www.active.lviv.ua:
Пользовательского поиска

Фізика бейткастинга, тюнінг

Спінінгуємо з мультиплікаторною катушкою, снасті, техніка і тактика

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 17.05.2010 01:37 pm

Колеги, буду вдячний, якщо хтось знайде можливість глянути на шток осьового гальма шпулі у своєму мульті.

Про всяк випадок для тих, хто ще не встиг опанувати "матчасть" свого мульта: "шток" - це такий стержень, який впирається у вісь шпулі і підгальмовує її. Знаходиться під кришечкою відповідного регулятора. Для "лівих" мультів, регулятор цей, як правило, зліва знаходиться.

Цікавить з чого шток зроблений - метал, пластик, кераміка? Чи змащуєте? Чим? Чи полірували і т.д.?
Наперед вдячний за витрачений час.

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 17.05.2010 02:03 pm

Wit написав:...До речі,на рахунок універсального мульта:
я вже всіх дістав цією порадою, ABU Revo STX+шпуля ABU Revo Premier

Wit, вибач, що перепитую, але ця штуковина в когось є в експлуатації? Чи ти десь "вживу" її бачив? Чи може сам використовував?

Тобто головне запитання - чому рекомендуєш? Чим вона тебе вразила/захопила і як? :)
Якщо не забагато питаю, чекаю з нетерпінням відповіді.

Дякую.

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 17.05.2010 05:48 pm

tor,цей шток у Дайви часто пластиковий ,а АБУ з того ж матеріалу,що і вал шпулі-у Стікса з нержавійки. Як тюнінг частіше практикують полірування торця вала шпулі, на який той шток давить.
Стікс+премьер-шпуля є в мене,Артема і BITRа, на з'їзді з собою мав тільки Артем. Просто я дуже люблю Стікс-надійна, добротна машинка, а з премьєровською шпулею може ще працювати з легкими приманками від 4г, хоч сама й не дуже легка. Хоча,це мої особисті враження, можливо не всім вона подобається, можливо легкі дайвов-шимановські мульти,трошки вільніше справляються в нижньому діапазоні. Виконання та підбір матеріалів, як на мене-бездоганні. Кінематична схема та простота конструкції дозволяє прогнозувати дуже великий термін життя. Не намовляю,просто рекомендую :) але це не значить, що нема інших достойних кандидатів-наприклад Курадо Д, можливо Е, Дайва Фуего, АБУ Скіт Різ, і багато інших....

Аватар користувача
Wit
 
Повідомлення: 169
З нами з: 24.05.2007 08:57 am
Звідки: Львів

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 17.05.2010 06:27 pm

Wit, дякую!

Wit написав:tor,цей шток у Дайви часто пластиковий ...

Так і є - у мене пластиковий і мене це трохи напружує. Як вважаєш, є сенс замінити його в Дайві на нержавійку?
Може хтось пробував...

Wit написав:Стікс+премьер-шпуля є в мене,Артема і BITRа, на з'їзді з собою мав тільки Артем. Просто я дуже люблю Стікс-надійна, добротна машинка, а з премьєровською шпулею може ще працювати з легкими приманками від 4г, хоч сама й не дуже легка.
Мд-а-а, я "прохлопав"... Артемовою катушкою я не пробував кидати - якось розминулися у просторі та часі.

Wit написав:Не намовляю,просто рекомендую :) але це не значить, що нема інших достойних кандидатів-наприклад Курадо Д, можливо Е, Дайва Фуего, АБУ Скіт Різ, і багато інших....


Ні-ні, я хотів почути аргументацію і я її почув - велике спасибі!

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 18.05.2010 11:34 am

tor, ні, думаю, сенсу нема, уся задача штока-притискати вал шпулі,матеріал не дурні підбирали,на Стізі також пластиковий.

Аватар користувача
Wit
 
Повідомлення: 169
З нами з: 24.05.2007 08:57 am
Звідки: Львів

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 18.05.2010 10:13 pm

Підшипники шпулі та їх змащування.

Десь читав, що для змагань ABU випустила масло Rocket Oil, з яким, здається, свого часу і виграла змагання по distance кастингу (не забуваємо тут і про мульт, який тут звичайно також був від ABU :D ). Виходячи з наведеного можна припустити, що змащування підшипників шпулі, як елемент тюнінгу річ доволі важлива.

Тепер власне запитання.
Ходять слухи НЕТ-ом, що підшипники деяких мультів, залежно від виробника/моделі змащені деякою консерваційною змазкою.
Мовляв її треба змивати перед експлуатацією і т.п. Інші пишуть, що іноді мульти взагалі "сухі" приходять, тобто не змащені.
Який в кого особистий досвід з цього приводу?

Дякую

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 19.05.2010 09:35 am

tor,на мою думку-промивка-змазка шпульних шарів не тюнінг,а нормальна культура експлуатації :) Ці слухи небезпідставні,і великою мірою стосуються Шимановських мультів американського ринку, та не тільки їх-я стикався з новим гібридним підшипником, чомусь забитим густою змазкою.
промивка-недовгий процес-трошки уайт-сіріту,або бензину з крапелькою масла,одноразовий шприц, пару раз під тиском прогнати ....
Зображення
Ну а перевіряти наявність мастила на новому мульті також потрібно.

Аватар користувача
Wit
 
Повідомлення: 169
З нами з: 24.05.2007 08:57 am
Звідки: Львів

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 19.05.2010 07:51 pm

Wit, дякую.
Щодо культури експлуатації - згоден повністю, але погодься, змащувати також по-різному можна і різними матеріалами. Мені просто цікаво було наскільки критично впливає консистенція мастила на роботу підшипників і як наслідок всієї шпулі.

Шпуля в моїй Daiwa на "холостому ходу" обертається секунд 5, не більше :oops: . Тим часом по НЕТі відео гуляє де шпуля Скорпіона здається крутиться мало не пів-хвилини !!!
http://www.youtube.com/watch?v=QSrH-I5yPjQ&feature=related
Збираюся експериментальним шляхом вияснити чи це часом не MAGFORCE-Z "балується" - можливо він повністю просто не виключається в Daiwa.

Читав також на ДАМ-і, що хлопці відкривають підшипники і промивають-змазують їх після кожної рибалки.
Круто, але я підшипники на своїй шпулі відкрити так і не зміг і уявлення не маю що там всередині твориться :( .
Густа там змазка чи нормальна хто зна...
Так що доведеться все-таки змінювати конструктивні особливості (тюнінгувати :D) і виколупати якось ті бокові кришечки з підшипників, щоб нормально обслуговувати. Промити під тиском можливості в Daiwa один з підшипників практично немає по тій причині, що він не знімаєтсья з осі просто так.

До речі, осьові гальма шпулі вже "перебрав" і знайшов кілька дуже цікавих моментів - пізніше фото закину з коментарями.

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 19.05.2010 09:59 pm

Надивившись роликів про тюнінг Shimano вирішив подивитися як воно в Daiwa з тюнінгом осьового гальма та вала шпулі.
Перше, що я знайшов, якщо йти від кришки з MAGFORCE до регулятора осьового гальма була здається мідна прокладка.
Цікаво, що на ній помічена невелика виробітка в центрі.
Зображення

Цю виробітку не вдалося повністю прибрати навіть після полірування (зліва - до, справа після полірування).

Зображення
Як вона там з'явилася не зовсім зрозуміло, бо наступний елемент - ще одна чорна синтетична прокладка, яка мабуть не повинна крутитися.

Зображення
Чому крутилася невідомо - може цей вузол змащувати не треба було, а я туди частенько "підливав" :D
Далі у ту пластикову прокладку впирається вал шпулі. Вал, після 3-х років експлуатації до полірування був гладенький, але трохи матовий. Після обробки стало візуально ніби краще, але що це дасть побачимо на практиці. :)

Зображення
Вал з іншого боку мав суттєві вади - мікроподряпини і кільцеві "розводи" - так ніби його хтось "нульовкою" шліфував... Після полірування - небо видно :!:

Зображення
Вал впирається в шток. Шток, як і казав Wit пластиковий. Пластик правда дивний, дуже сильно протистоїть стиранню і поліруванню, хоча трохи і йому допомогло. Крім того, добре видно, що він на торці (перший зліва) має виробітку або це такий конструкторський задум. Буду вдячний, якщо хтось на новішу Daiwa гляне і скаже як воно тут повинно бути.

Зображення
Шток з боку кришки регулятора мав суттєві вади, які після ретельного полірування трохи вдалося прибрати.
Крім того, шток має дуже цікаву форму. Я особисто зробив висновок, що і він не мав би обертатися, бо Т-подібна форма процесу обертання явно не сприяє. Т-подібна головка штока впирається у мідну пластинку, але не круглої а близької до квадратної форми, що мабуть свідчить про те, що пластина не повинна обертатися.

Зображення
Але і тут не зовсім зрозуміло :?. Шток таки обертався та ще й як! Про це свідчать численні подряпини та потертості. Правда після полірування став як новий. Мідна прокладка приліплена до такої собі липучки... Я так і не зрозумів що за матеріал - кругла прокладка буро-червоно кольору на дні стакана регулятора.

Які висновки? Перші висновки зробимо після польових випробовувань.
Другі - після заміни підшипників на металокераміку і повторних випробовувань.
З останнім проблема, бо не можу зняти той штифт, який упоперек вала шпулі японці запхали :?

Висновки-припущення щодо експлуатації є.
Я майже не користувався протягом першого року експлуатації осьовим гальмом взагалі, але щедро туди "капав" масла.
Можливо це й спричинило ситуацію, коли те що не мало би крутитися в напівзатиснутому розрахунковому режимі вертілося собі у маслі, як само хотіло. Буду дуже вдячний, якщо хтось поділиться "інфою" з приводу правильного обслуговування, налаштування та експлуатації осьового гальма взагалі.
Приєднані файли
01.jpg
07.jpg
06.png
05.png
04.png
03.png
03.png (14.51 Кб) Переглянуто 1158 разів
02.png
02.png (31.24 Кб) Переглянуто 1159 разів

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 20.05.2010 11:34 am

tor, змащювати треба часто але ДУЖЕ НЕЩЕДРО! буквально чверть мікрокрапельки,
дуже рідкого (з Дайвою йде червоне,з шиманою та АБУ прозоре) якщо замовляєш гібриди на Бокабірінзі не забудь там же масло-HIGH SPEED OIL , ще $10 але воно того варто.http://www.bocabearings.com/main1.aspx?p=docs&id=23
Ще не можна забувати,що мастилко з часом густіє,тому підшипники шпулі бажано деколи мити. Приклад: STX на гібридах, вільний біг шпулі-12-15с. За сезон
шари не мились,тільки трохи підкапувались,після ТО з промивкою вільний біг збільшився до 22-25с. Не думаю,що цей фактор сильно впливав на заброс,але "порядок быть должон " :)
(До речі, сам час вільного пробігу шпулі-такий параметр,що ні про що не говорить :) крім стану чистоти підшипників в конкретному мульті і для порівняння з іншими не годиться.)
Відкривати підшипники необов'язково, тим більше,мені здається, що Дайвовські і не відкриваються :D , легко відкриваються отакі:Зображення з С-пружинками.
Якщо буде колись треба зняти штіфт зчеплення з осі шпулі,подивись який інструмент має вуйко Алан:http://pierandsurf.com/forum/showthread.php?t=48363 ,в мене щось таке:http://i060.radikal.ru/1005/21/d2528e46396c.jpg робиться болгаркою за пару хвилин.
Дайвовский штіфт не конічний,виймається в любу сторону.
Не розумію,як штвій шток міг обертатися,він , якщо не помиляюсь, вусиками заходить у прорізи корпуса...
Поліровка гарна. А стакан на роторі в тебе висувається, чи жорстко закріплений?

Аватар користувача
Wit
 
Повідомлення: 169
З нами з: 24.05.2007 08:57 am
Звідки: Львів

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 20.05.2010 11:52 am

Wit, дякую за пост. Приємно мати справу з технічно освідченою людиною.
Гібриди брав на VXB і там масла або не було або я "прохлопав" і не знайшов. :)

Приклад: STX на гібридах, вільний біг шпулі-12-15с. За сезон
шари не мились,тільки трохи підкапувались,після ТО з промивкою вільний біг збільшився до 22-25с. Не думаю,що цей фактор сильно впливав на заброс,але "порядок быть должон "


Однозначно "должон"! Мене якраз відсутність цього порядку у підшипниках мого мульта і турбує :?. STX з гібридами показує просто вражаючий результат! Я вже думав, що хлопці на "ютубі" десь моторчик під мультом причепили і розводять народ :D . Але якщо і ти кажеш, що такий вибіг шпулі не фантастика, то буду зі своїми щось робити.

Не розумію,як штвій шток міг обертатися,він , якщо не помиляюсь, вусиками заходить у прорізи корпуса...

Все як ти кажеш - шток зафіксований у пазах на втулці.
Ті подряпини мабуть від регулятора, або таїландські робочі якусь неякісну пластину запхали :?

А стакан на роторі в тебе висувається, чи жорстко закріплений?

Висувається при великих обертах шпулі, наближаючись при цьому до магнітів у правій боковій кришці. Але про нього пізніше ще кілька фото і запитань буде - поки що в теорії роботи MAGFORCE-Z пробую розібратися.

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 20.05.2010 07:25 pm

Wit, стосовно штифта

Дайвовский штіфт не конічний,виймається в любу сторону.


Дуже цінні поради, правда! Мені Ігор розказував, що хлопці плоскогубці сверлять, щоб знімати, а твої варіанти значно простіші в реалізації.

Я пробував знімати - так злегка поки що і без "спецінструменту", але воно не рухається =)
До речі, а зусилля велике треба прикладати щоб зняти штифт? Вал не треба гріти чи охолоджувати?

Ще раз дякую.

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 21.05.2010 12:25 am

RAT написав:...володію неперевіреною інформацією що керамічні ПШ доволі тендітні і чутливі до механічних навантажень

До речі, я сьогодні довідався, що вже кераміку ставлять навіть на велосипеди :!:

Так що може це у нас стереотип стосовно "порцелянової тендітності" :D .
Пишу "у нас", бо у мене самого асоціації з керамікою, як з чимось твердим, але дуже крихким і так як ти і пишеш - "тендітним".

Проте технічний прогрес мабуть вводить свої корективи і пора вчитися довіряти новим технологіям :) .

tor
 
Повідомлення: 47
З нами з: 14.04.2010 12:28 am
Звідки: TERNOPIL

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 21.05.2010 08:58 am

tor, зусилля помірно сильне, мутованими плоскогубцями видавлюється без напрягу,нічого гріти не треба; дайвовський штифт має посередині сплющення-розширення, за рахунок чого добре тримається на місці.

Аватар користувача
Wit
 
Повідомлення: 169
З нами з: 24.05.2007 08:57 am
Звідки: Львів

Re: Фізика бейткастинга, тюнінг

» 21.05.2010 11:00 am

tor написав:Проте технічний прогрес мабуть вводить свої корективи і пора вчитися довіряти новим технологіям :) .

to tor: Все,Вітя переконав. :D Життя- постійне навчання,аналіз подій і все таке... :)Та зрештою,там не "горняткова" кераміка а високотехнологічний сплав кількох компонентів який надає виробу таких властивостей. :roll: Скоріше від поняття "кераміка" там тільки назва,яке природно асоціюється у нас з чимось тендітним. :wink:

Аватар користувача
RAT
 
Повідомлення: 571
З нами з: 02.06.2008 07:43 pm
Звідки: Lemberg/(Iv.Vyhovsky/Tadzhytska str.)

Поперед.Далі

Повернутись в Бейткастинг



Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 0 гостей