» 28.05.2011 09:15 pm
Доброго дня! Чомусь майже в кожному розділі сайту є багато речей зроблених власноруч, а тут ще ніхто не писав про таку річ як РОД-ПОД.
Ідея зробити підставку на багато вудилищ з’явилась ще минулого літа, але була закинута в глибоку скриню до кращих часів. І от трохи більше місяця назад знову прийшло бажання завершити раніше заплановану справу.
Сам ROD-POD я вирішив робити на трьох ніжках, оскільки при такій конструкції не так часто потрібно регулювати довжину ніжок для встановлення на нерівній поверхні. Довго думав, що робити, як і в якій послідовності. Спочатку вирішив зробити найскладніше, на мою думку, кріплення (основу для ніжок). Далі думав з чого зробити самі ніжки і поглядом зловив блискучу трубку яка стояла на в кишеньці дверей гаража, це трубка з старого радянського карнизу діаметром близько 20мм і стінкою 1,5мм. Основа була виготовлена з бляхи товщиною близько 1,2 мм, тобто було вирізано 3 однакові заготовки (приблизно виглядали вони так як на малюнку 00, хто буде робити то прямий кут трохи малуватий треба хоча б 100-110градусів а не 90, щоб ніжки стояли трохи горизонтальніше) з бляхи, які потім були зігнуті (по пунктирній лінії навколо труби) і зварені разом. Далі відбувався пошук точки в якій необхідно просвердлити отвір для болта який буде кріпити ніжки, ця забава зайняла близько 2-х годин. Ніжки прикручені болтом М6х60. Так виготовлення нижньої частини ROD-POD майже закінчилось…
Під час роздумів якою буде верхня частина род-пода також думав як їх з’єднати між собою. В цьому випадку вирішив почати з кінця і зробити спочатку кріплення для сигналізаторів - баз бар. Тут починається найцікавіше…
Верхня частина род-пода зроблена з нержавійки, а за відсутності засобів для її зварювання прийшлось думати як цього уникнути. Отже на всю верхню частину род-поду знадобилось 3 трубки з нержавійки 16мм і довжиною 1м (на торпедо 15гр штука) і 4 трубки 10мм також по 1м (10гр штука).
З інструменту і витратних матеріалів 2відрізні круги по алюмінію + напильник великий плоский (разом 45гривень), електродриль, свердла 4-4,5-7,7(довелось купити 22 гривні)-10-16мм, мечики на 5х1-6х1-9х1,25(дивний розмір, в мене такого незнайшлось отже 20 гривень), болтики м6х20, м6х60 і м5х20 також застосовувалась болгарка, кріплення для наждачного паперу на липучках (можна чіпляти як до дрилі так і до болгарки, а я вчепив до мотору з войлочним кругом), наждачка р80 і р120, бензин А92 3-літри «Паяльна лампа», нержавієчна ємність в якій плавився алюміній, сам алюміній близько 1,5кг, електрозварювальний апарат і десяток електродів 2і3мм.
Отже кріплення для сигналізаторів розміщені на трубці з нержавійки 10мм. Самі кріплення зроблені з алюмінію розплавленого і залитого в трубку з старої розкладушки з внутрішнім діаметром близько 18мм. Ця трубка після залиття алюмінію і його застигання розрізалася з однієї сторони і витягалася кругла заготовка, яка ділилася на частини (здається 5,5см довжиною). В таких заготовках свердлилися отвори трьох діаметрів: збоку 10 мм для надівання на трубку, з верху 7,7мм для нарізання різьби для сигналізатора М9х1,25 і знизу 4,5мм для болтів М6 (4мм для М5 яку потрохи міняю на М6 під нержавіючі болти). Все здається просто, але без навички дужу важко просвердлити 2 отвори перпендикулярно один одному без свердлильного станка, тому всі великі отвори свердлилися спочатку малим свердлом і потроху збільшувавши діаметр свердла, так можна трохи коректувати точність отвору . Так забігаючи вперед для отримання отвору в 16мм використовував близько 6 сверел різних діаметрів. Тут описано як я робив вже в самому кінці (коли став хитріший і розумніший), а спочатку алюміній виливався в прямокутну форму, і отриманий злиток різався вирівнювався і вже потім були просвердлені вище згадані отвори. Тому кріплення які зараз знаходяться в задній частині підставки прямокутної форми. Так спочатку були виготовлені 4 прямокутні кріплення (які зараз в задній частині підставки, можливо пізніше перероблю на круглі) і 4 круглі які в передній частині під сигналізатори.
Після цього довелось думати якою буде основа яка кріпиться до нижньої частини. Оскільки із знайденої в мережі інформації, більшість род-подів мають регульовану довжину і ніхто не пише точних розмірів, постала проблема як зробити змінною відстань між переднім і заднім бузбаром. Особливого бажання робити основу на двох трубках яка б телескопічно розкладалась не було, хоча ідея така була. Тому надумав зробити просто, щоб можна було міняти висоту бузбару над основою і кут його нахилу тобто нахиляєш від центру і відстань збільшується. Основа зроблена з двох паралельних трубок 16мм*1м які на кінці якої було надіто такі саму трубку довжиною десь 16-17см, з попередньо просвердленими в ній отворами 16мм (заходить дуже туго), місця стику потім були запаяні. Далі робив з’єднання між цією основою і трубками до яких кріпиться баз-бар. Для цього були потрібні алюмінієві заготовки 22х20х45мм 4 штуки, В яких на стороні шириною 22м свердлився отвір 16мм так, щоб з однієї сторони залишилось 7-8мм для перпендикулярного отвору з різьбою м6 призначеного для закріплення вищезгаданого з’єднання під певним кутом. Потім на стороні 20мм свердлився отвір 10мм для трубки, не по центру а, так, щоб з однієї сторони залишилось 6-7 мм для отвору з різьбою м5 (болтом закрученим в цей отвір регулюється висота бузбару над основою). Далі робилося 4 кріплення які з’єднували кожен з бузбарів з двома трубками. Для цього в прямокутних заготовках свердлилися 2 отвори 10мм перпендикулярно один одному, ці отвори також робилися не по центру, щоб з однієї сторони залишилось6-8мм для отворів з різьбою м5.
Далі треба з’єднати саму триногу підставку із нержавіючою основою. Для цього спочатку до підставки було приварено металеву пластину товщиною 8мм, далі 2 нержавіючі трубки основи були обгорнуті бляхою з нержавійки шириною близько 8см товщиною 0,8мм. Тоді з нержавійки близько 2мм товщиною було зроблено 2 кутники з сторонами приблизно 2 і 10см та шириною близько 8см . Сторони довжиною 2 см були прикручені до того місця основи яке обгорнуте бляхою з нержавійки (кожне двома болтами м4), на відстані яка рівна товщині пластини привареної до підставки (тобто 8мм). Далі свердлився отвір для болта М8 яким з’єднується тринога підставка з основою для кріплення бузбарів.
І в самому кінці, в низ кожної трубчастої ніжки було забито наконечник з алюмінію (вилитий в трубці) із нержавіючим сердечником для гостроти і зносостійкості. Також було зашпакльовано місце зварного шва, погрунтовано і помальовано кріплення для самих ніжок.
До заднього баз-бару було прикріплено 4 тримачі для задньої частини вудилища виготовлені з кріплення для труби опалення 25мм.
Отже витрати:
3 трубки 16мм довжиною по 1 метру ціною 15гривень___________45гривень
4 трубки 10мм довжиною по 1 метру ціною 10гривень___________40гривень
Мечик М9х1,25 і свердло 7,7мм______________________________40гривень
Великий плоский напильник (здається№1) ____________________24гривні
2 відрізні круги по алюмінію (один залишився)_________________21гривня
Прості болтики М5 і М6 всього треба 35 штук_________менше___10гривень
Бензин 3 літри (позичив в мотоцикла)_________________________30гривень
3 круглі наждачки на липучці________________________________5гривень
4 кріплення для труби опалення 25мм________непам’ятаю точно_5гривень
Підсумувавши витрати отримаємо___________________________260гривень
Те що не вказано було вдома в наявності і до витрат нерахую+робота…
Ще потрібно буде поміняти кріплення задньої частини вудилища на заводські. І можливо самі кріплення на бузбарі будуть перероблені з прямокутних на круглі.
В перспективі можливо род-под буде перероблений на 4 ніжки для яких будуть використані 4 телескопічні алюмінієві підставки (десь по 50гривень).
ПС.Чекаю на зайваження...
- Приєднані файли
-

- Приблизний вигляд заготовки для основи ножок (мал.00)
- 00.jpg (5.15 Кб) Переглянуто 8517 разів
-

-

- вигляд кріплень 1
-

- вигляд кріплень 2
-

- нахил вниз
-

- нахил вверх
-

- збільшення відстані між бузбарами
-

- зєднання
-

- вага
-

- майже в розложеному вигляді(можна ще відкрутити центральний болт)
-

- Получились такі розміри